Gå till huvudinnehåll

Camilla Läckberg gör realityserie på Viaplay – med hela sin familj

3 september 2024

Hon är Europas största kvinnliga deckarförfattare. Hennes tv-satsningar har blivit tittarsuccéer. Hon är rubrikernas och löpsedlarnas drottning som blivit både älskad och hatad i sociala medier. Nu är Camilla Läckberg redo att öppna dörrarna till sitt hem - och hela sin familj - med en alldeles egen realityserie. I helgen firade Camilla Läckberg 50 år och festligheterna filmades för den kommande realityserien Läckbergs på Viaplay – som har premiär i vår.
– Jag är så peppad och glad över att serien blir av och att jag fått med hela familjen på tåget, säger Camilla Läckberg.

Camilla Läckberg är framgångsrik inom i stort sett allt hon tar sig för. Hon är bästsäljande deckarförfattare och barnboksförfattare. Hon har skapat tv-succéerna Lyckoviken och Strandhotellet på Viaplay och även medverkat i Svenska Powerkvinnor. Men det är bara en försmak av vad tittarna kommer att bjudas på i Läckbergs. Inspelningarna har påbörjats och kamerorna följer Camilla Läckberg och alla hennes familjemedlemmar under hela hösten. Läckbergs kommer ha premiär på Viaplay och TV3 till våren och ger en unik inblick i hela familjen Läckbergs liv.

- I helgen fyllde jag 50 år och det känns ju som den perfekta åldern att börja dela med mig mer av mitt liv, min brokiga familj, roliga vänner och alla mina erfarenheter. Ännu en kändisfamilj kanske ni tänker men jag tror och hoppas att tittarna är nyfikna på oss. Det blir många oväntade situationer och hög igenkänning, säger Camilla Läckberg.

I serien lär vi känna Camilla på ett helt nytt sätt, men får även stifta närmare bekantskap med hennes man Simon Sköld vars tillvaro vändes upp och ner när han blev tillsammans med en av Sveriges största kändisar. Tillsammans med Camilla har han i dag åttaåriga dottern Polly. Vi lär också känna Camillas äldre barn Wille  och Meja som båda två är i startgroparna att kasta sig ut och stå på egna ben. Frågan är om de vill flytta hemifrån? Sonen Charlie går i högstadiet och älskar att hänga med mamma Camilla på olika kändisfester. Han har ärvt hennes entreprenörsanda och bor varannan vecka hos pappa Martin Melin. Dessutom dyker fler kända ansikten och nya bekantskaper från familjen Läckbergs liv upp i realityserien.

- Viaplay har under flera år haft ett väldigt fint samarbete med Camilla Läckberg. Och att vi nu får göra en realityserie om hennes liv och hennes familj känns helt rätt. Mer eller mindre allt hon rör vid blir till guld. Samtidigt är hennes guldkantade tillvaro lika mycket vardag emellanåt. Men av det vi sett hittills är det aldrig någon vanlig, tråkig dag med hennes familj. Vi längtar efter att få presentera Läckbergs för våra tittare, säger Joakim Franke, innehållschef på Viaplay Group i Sverige.

Läckbergs är en reailityserie i åtta delar som har premiär våren 2025 på Viaplay och TV3. Programmet produceras av Creative Society med Lotta Dolk som producent. Exekutiv producent på Viaplay Group är Johan Wennberg.