Januaripremiärer på Viaplay

19 december 2023

I januari erbjuder Viaplay en färgsprakande palett av intriger, drama och spänning. Kasta dig in i en romantisk och lyxig värld i serien Pan Am och möt andliga besökare i Ghosts. Gör dig redo för en extraordinär filmupplevelse med The Unbearable Weight of Massive Talent och låt januari vara månaden då du upptäcker nya favoriter som In the Land of Saints and Sinners, The Good Mother och actionkomedin The Machine.
För att sätta pricken över i har vi äntligen lagt vantarna på rykande färska säsonger av Chicago Fire, Chicago Med och Chicago P.D. Så luta dig tillbaka och låt dig hänföras av all underhållning som kommer på Viaplay i januari.

SERIER

Chicago Fire s12
Genre: Action/Drama
Premiär på Viaplay den 22 januari.

Chicago Fire s12 levererar en intensiv dos av action och drama när de modiga brandmännen på Brandstation 51 står redo att offra allt för att rädda liv. Här möter du stjärnorna Jesse Spencer som Lt. Matthew Casey, Taylor Kinney som Lt. Kelly Severide och Eamonn Walker som brandchef Wallace Boden. Följ deras vardag, där offrens säkerhet alltid kommer i första hand, upplev spänningen och de interna stridigheterna som präglar deras dagliga kamp för att hålla samhället tryggt.

Chicago P.D. s11
Genre: Action/Crime/Drama
Premiär på Viaplay den 23 januari.

Chicago P.D. s11 står polisen vid det 21:a distriktet i Chicago redo att offra allt för att tjäna samhället. Denna actionfyllda kriminaldramaserie ger en inblick i det riskfyllda arbetet som krävs för att upprätthålla lag och ordning. I rollerna syns bland andra Jason Beghe i rollen som Hank Voight, Jesse Lee Soffer som Jay Halstead och Marina Squerciati som Kim Burgess. Följ med på en fängslande resa genom den kriminella världen där varje beslut som tas kan få oanade konsekvenser.

Chicago Med s9
Genre: Drama
Premiär på Viaplay den 24 januari.

I Chicago Med s9 följer vi de dramatiska händelserna på sjukhuset i Chicago. Dramaserien kastar ljus över det heroiska arbete som utförs av ett sjukvårdsteam som ofta ställs inför svåra medicinska fall och tvingas hantera komplexa relationer, både med patienter men även inom det egna teamet. Bland skådespelarna ser vi stjärnor som Nick Gehlfuss som Dr. Will Halstead, Torrey DeVitto som Dr. Natalie Manning och Oliver Platt som Dr. Daniel Charles.

Community s1-6
Genre: Comedy
Premiär på Viaplay den 1 januari.

I den humoristiska serien Community (s1-6) har advokaten Jeff Winger (Joel McHale) stängts av från sin advokatbyrå efter att det upptäckts att han ljugit om sin kandidatexamen. Därför måste han nu ta upp studierna igen. Motvilligt blir han mentor åt en brokig grupp missanpassade studenter, inklusive den excentriske affärsmannen Pierce Hawthorne (Chevy Chase). Jeffs resa från den glamorösa advokatvärlden till college är fylld av skratt och överraskningar. Han inser fort att skollivet är långt ifrån det han hade förväntat sig. Community bjuder på en underhållande mix av komedi och oväntade vänskapsband.

The Chemistry of Death
Genre: Crime/Thriller
Premiär på Viaplay den 4 januari.

I den spännande kriminalserien The Chemistry of Death möter vi rättsläkaren David Hunter (Harry Treadaway) som väljer att sadla om och bli läkare i den fridfulla byn Manham. När en kvinna hittas död, dras David in i en komplicerad utredning där han kämpar för att hålla sig på avstånd från det rättsliga kaoset. I övriga roller ser vi även Katie Leung, Amy Manson och Neve McIntosh.

Pan Am s1
Genre: Drama/History/Romance
Premiär på Viaplay 9 januari.

Dramaserien Pan Am utspelar sig 1963 och handlar om fyra glamourösa flygvärdinnor som anställs på de lyxiga flygbolaget Pan American World Airways. Deras arbete uppe i luften tar dem med på internationella intriger, romantik och spänning mellan färgstarka passagerare och besättning. Christina Ricci, Margot Robbie, Karine Vanasse och Kelli Garner spelar huvudrollerna i denna fängslande serie om en era fylld av glamorösa flygningar och överraskande äventyr.

Ghosts s1-2
Genre: Comedy/Fantasy
Premiär på Viaplay 10 januari.

I komediserien Ghosts ger Rose McIver liv åt den entusiastiska och envisa Samantha, medan Utkarsh Ambudkar spelar Jay. Tillsammans tar de sig an att förvandla en stor, sliten lantgård till ett Bed & Breakfast. Deras planer tar en oväntad vändning när de inser att de inte är ensamma på den charmiga gården utan har sällskap av andar förr.

Andra seriepremiärer på Viaplay i januari

Reign s1-4 3 januari
Snatch s1-2 8 januari
Cleopatra's Secret Tomb 15 januari
Re-inventing China 15 januari
Wildlife In Windmill Country 15 januari
England: A Year In The Wild 15 januari
Mad Dogs s1 16 januari
Interrogation s1 17 januari
Octonauts s1 19 januari
Lego Dreamzzz S1 26 januari

FILMER

The Unbearable Weight of Massive Talent
Genre: Action/Comedy/Crime
Premiär på Viaplay den 5 januari.

Hollywood-skådespelaren Nicolas "Nick" Cage kämpar med sin karriär efter att ha gått miste om flera stora filmroller. Hans relation till exfrun Olivia (Tiffany Haddish) och dottern Addy (Madeleine Arthur) präglas av flera års försummad känslomässig närvaro. Efter att ha förlorat en viktig filmroll och upplevt en pinsam händelse på Addys födelsedagsfest planerar Nick att dra sig tillbaka från skådespeleriet. Han bestämmer sig för att acceptera ett vagt erbjudande på en miljon dollar från sin agent Richard Fink (Neil Patrick Harris) för att vara hedersgäst på en födelsedagsfest för miljardären och playboyen Javi Gutierrez (Pedro Pascal) på Mallorca.

In the Land of Saints and Sinners
Genre: Action/Crime/Thriller
Premiär på Viaplay den 12 januari.

Klockan tickar i Nordirland 1974 där den tidigare lönnmördaren Finbar (Liam Neeson) tvingas in i en dödlig katt-och-råtta-lek med en trio hämndlystna terrorister och ställs inför en livstid av synder. Men i helgonens och syndarnas land kan vissa synder inte begravas. I övriga roller syns bland andra Kerry Condon, Jack Gleeson och Colm Meaney.

The Good Mother
Genre: Crime/Drama/Mystery
Premiär på Viaplay den 19 januari.

När hennes son hittas mördad beslutar sig journalisten Marissa Bennings (Hilary Swank) för att hitta den skyldige. Tillsammans med sin sons gravida flickvän dyker de ner i Albanys kriminella undre värld - en mörk värld fylld av droger, våld och korruption. I andra roller syns bland andra Olivia Cooke, Jack Reynor, Hopper Penn och Norm Lewis.

The Machine
Genre: Action/Comedy
Premiär på Viaplay den 26 januari.

Bert Kreischer slog igenom som ståuppkomiker med sin rutin The Machine, där han berättar om sin erfarenhet med ryska gangsters när han var på en spritdränkt collegeresa. Nu, 23 år senare, har den resan kommit tillbaka för att förfölja honom när han och hans far kidnappas av ryska maffian och tvingas tillbaka till Ryssland för att sona sina påstådda brott. Tillsammans måste Bert och hans far spåra Berts yngre jags fotspår mitt i ett krig inom en sociopatisk brottsfamilj, samtidigt som de försöker hitta en gemensam grund i deras ofta konfliktfyllda förhållande. I rollerna syns bland andra Mark Hamill, Jimmy Tatro och Iva Babic.

Andra utvalda filmpremiärer i januari

Paddington 1 januari
Paddington 2 1 januari