Succé för Paradise Hotel
Paradise Hotel är tillbaka – med besked. I måndags hade Paradise Hotel premiär igen efter några års uppehåll. Och succén är ett faktum. Första premiärdygnet satte Paradise Hotel rekord i antal nya Viaplay-kunder och är en av de absolut mest sedda premiärerna på Viaplay någonsin. Tittarkurvan fortsätter även att stiga för programmet. I dag släpps dessutom flera redaktionella samarbeten för att nå ut till alla PH-fans.
- Magkänslan stämde! Jag har verkligen längtat efter Paradise Hotel och känt att tittarna gjort det också. Detta är ett kvitto på det, säger programledaren Rebecca Stella.
I måndags hade Paradise Hotel säsong 16 premiär efter att programmet haft flera års uppehåll. Att premiären var efterlängtad på Viaplay visar siffrorna som talar sitt tydliga språk. Paradise Hotel satte försäljningsrekord på Viaplay i antal nya abonnenter och är en av de mest sedda premiärerna någonsin på Viaplay.
- Det är ett oerhört glädjande besked att Paradise Hotel har tagits emot så starkt av tittarna. Det här är ett bevis att vår uppdaterade innehållsstrategi med mer reality och relevant lokalt innehåll för en bred publik funkar. Nu ser vi fram emot en succéhöst med Paradise Hotel och andra kommande premiärer som Husköp i blindo, säger Alexander Tanno, Editor in Chief på Viaplay Group i Sverige.
Det råder Paradise Hotel-feber i landet och rubrikerna fyller nyhetssajterna. Dessutom utökar Viaplay PH-universumet med en rad redaktionella samarbeten. PH-veckan fortsätter efter onsdagen då fansen kan ta del av tankar och reaktioner på andra plattformar.
Humorgruppen JLC kommer varje torsdag att släppa reaktionsvideos på sin kanal på YouTube där de ger sina kommentarer och reflektioner på veckans Paradise Hotel-avsnitt.
- Sedan vi startade vår reaktionsserie på kanalen så har PH alltid varit drömmen att få reagera på. Vi är redan helt fast och väldigt taggade på vad säsongen har att erbjuda, säger Lucas Simonsson i JLC.
Lisa Borg, som tidigare var programledare för Studio Paradise, har premiär idag för Eftersnacket på sin YouTube-kanal där säsongens deltagare gästar henne i studion.
- Jag älskar reality och i den genren är verkligen Paradise Hotel kronjuvelen. Jag är så glad över att få grotta ner mig i allt som händer och grilla deltagarna igen. Jag bjuder in Paradise Hotel-deltagarna och diskuterar sanningen bakom det som hänt under veckans avsnitt. Jag ringer deras föräldrar och vänner och tar reda på deras privata hemligheter och vi pratar massor om sånt som man vill veta mer om kring programmet. Detta är en fördjupning som de inbitna PH-fansen inte vill missa, säger Lisa Borg.
Det stannar inte där. I Paradise Hotel-deltagaren Diana Mosenis nya podcast Pandoras Ask avslöjar hon detaljer bakom kulisserna och pratar med de andra deltagarna om sina upplevelser under inspelningen på hotellet.
- Podden är för alla som är nyfikna på vad som händer bakom kulisserna på Paradise Hotel. I Pandoras Ask bjuder jag in deltagarna och grillar dem om all drama, kärlek och kaos. Vi kommer diskutera allt juicy som hände bakom kulisserna som inte visas på skärmen, säger Diana Moseni.
Paradise Hotel sänds i 36 avsnitt under tolv veckor. Nya avsnitt läggs upp vid midnatt måndag till onsdag på Viaplay och visas sedan samma dagar klockan 22:00 på TV3 och Pluto TV. JLC:s reaktionsvideos, Lisa Borgs program Eftersnacket och Diana Mosenis podcast Pandoras Ask släpps torsdagar.
#paradisehotelse
Kontakter
Susanne Nylén
Head of PR & Communications SwedenPresschef och talesperson för Viaplay och fri-TV i Sverige.