Tittarfavoriten 200 sekunder tillbaka på Viaplay

Aftonbladets granskande flaggskepp 200 sekunder gör comeback på Viaplay. Samarbetet innebär att tittarna återigen får ta del av de prisbelönta avslöjandena på streamingjättens plattform.
– Jag är stolt över programmet och vårt unika format, att vi gör den granskande journalistiken snabb och lättillgänglig - på 200 sekunder. Vi är redan ett av de största granskande programmen i Sverige och det är fantastiskt roligt att vi nu också når Viaplays publik, säger Lindah C Mohlin, redaktör för programmet.
Med Robert Aschberg och Lindah C Mohlin i spetsen har 200 sekunder etablerat sig som en av Sveriges mest träffsäkra granskande plattformar. Programmet har avslöjat maktmissbruk, satt ljus på samtida missförhållanden och berättat om fall som både berört och skakat om. Flera reportage har lett till politiska reaktioner, debatter och konkret förändring.
– Det här är journalistik som ska kännas i magen. Blir någon förbannad – då vet vi att vi träffat rätt, säger Robert Aschberg.
Att programmet nu återvänder till Viaplay är en del av streamingtjänstens satsning på undersökande journalistik – och befäster samtidigt Aftonbladets roll som en ledande aktör inom grävande nyheter.
– 200 sekunder står för modig, skarp och relevant journalistik – precis det vi vill erbjuda våra tittare. Det här samarbetet är ett naturligt steg i vår ambition att bli hem för den mest angelägna berättelsen, säger Alexander Tanno, Editor in Chief på Viaplay i Sverige.
Redaktionen består av bland andra grävchefen Jonathan Jeppsson, reportern och researchern Katarina Norrgrann, fotograf Filip Meneses samt redigerare Arvid Jönsson. Exekutiv producent på Viaplay är Magnus Coinberg.
Programmen kommer fortsatt publiceras parallellt på Aftonbladet.se, vilket ger tittarna möjlighet att själva välja hur och när de vill ta del av granskningarna.
Kontakter

Ruben Labbé
Senior PR Project ManagerPresskontakt för vårt kriminnehåll och reality.