Tolv städer klara för RIX FM Festival 2024

26 april 2024

Sveriges största och hetaste musikfestival RIX FM Festival är tillbaka med ännu en färgsprakande festivalsommar tillsammans med Sveriges artistelit. Nu är det klart vilka tolv städer som RIX FM Festival gästar sommaren 2024.

RIX FM Festival höjer återigen pulsen i tolv städer runt om i landet – allt från Luleå i norr till Malmö i söder. Förra året gästades festivalen av över en kvarts miljon besökare, vilket gör RIX FM Festival till den i särklass största festivalen i Sverige. Nu är det klart vilka tolv städer som RIX FM Festival gästar sommaren 2024. I samtliga städer bjuder RIX FM sina lyssnare på en storslagen sommarfest med fri entré tillsammans med några av de främsta artisterna just nu.

Startskottet för RIX FM Festival 2024 sker i Luleå den 11 juli. Därefter gästas Umeå, Sundsvall, Karlstad, Karlskrona, Gävle, Kalmar, Malmö, Stockholm, Norrköping och Växjö. Festivalen avslutas i Linköping den 21 augusti.

– I år firar RIX FM Festival 25 år. Det var ingen som trodde att turnén skulle bli en sådan succé när vi startade 2000, men efter 25 fantastiska år så är vi nu ett av Europas största radioevent. Tillsammans med våra partners, artister och skivbolag bjuder vi RIX FMs lyssnare på en unik musikupplevelse med fri entré som tack för att de lyssnar, säger Anders Sjöland, marknadsdirektör på Viaplay Group Radio.

Hit kommer RIX FM Festival 2024:

11 juli – Luleå

17 juli – Umeå

23 juli – Sundsvall

25 juli – Karlstad

31 juli – Karlskrona

7 aug – Gävle

9 aug – Kalmar

11 aug – Malmö

14 aug – Stockholm

16 aug – Norrköping

18 aug – Växjö

21 aug – Linköping

RIX FM Festival presenteras av Viaplay i samarbete med OLW, INGO, Pepsi, McDonald’s, Elitfönster och Pengapeppen. Årets artister offentliggörs vid ett senare tillfälle.

För mer information kontakta PR-ansvarig RIX FM Festival:
Emelie Zethzon, emelie.zethzon@viaplaygroup.com