Viaplay lanserar ny sportkanal

Viaplay Group lanserar en helt ny renodlad sportkanal. Från och med den 27 juni utökas kanalutbudet med Viaplay Sport, en kanal som samlar Viaplays eftertraktade sporträttigheter och erbjuder över 100 timmars sportsändningar varje vecka.
- Viaplay Sport kommer bjuda på sportunderhållning för alla och bli hemmaplan för många av våra mest folkkära landslag, säger Erik Westberg, sportchef på Viaplay Group i Sverige.
Den 27 juni lanseras Viaplay Sport, en helt ny TV-kanal som samlar Viaplays eftertraktade sporträttigheter för en bred publik. Kanalen bjuder på dagliga sändningar med över 100 timmar sport per vecka. Här hittar man livesändningar från stora ligor och mästerskap som blandas med det bästa från Sky Sports News.
Den nya TV-kanalen kommer att vara tillgänglig i paketen ”Viaplay Medium”, ”Viaplay Total med reklam” och ”Viaplay Total”. Den kommer även att distribueras genom våra partners Telia, Allente, Telenor och Sappa.
Under lanseringshelgen den 27-29 juni kan tittarna njuta av kval i Formel 1 från Österrike och finalen i U21-EM i fotboll. Därefter väntar Fotbolls-EM med damlandslaget som pågår mellan 2-27 juli. Bland höjdpunkterna i höst och vinter finns även världscupen i längdskidor och alpint, herrarnas VM-kval i fotboll, samt handbolls-VM för damer och handbolls-EM för herrar.
- Vi erbjuder redan den starkaste portföljen av livesport på marknaden. Viaplay Sport blir en renodlad sportkanal och skapar en spännande ny möjlighet att erbjuda våra eftertraktade sändningsrättigheter för en bred publik, säger Erik Westberg, sportchef på Viaplay Group i Sverige.
Kontakter

Susanne Nylén
Head of PR & Communications SwedenPresschef och talesperson för Viaplay och fri-TV i Sverige.

Fredrik Jönsson
Sports PR Project ManagerPresskontakt och talesperson för allt sportinnehåll.