Viaplay sänder McGregors comeback

23 maj 2024

Den 29 juni är det dags för en stor comeback i MMA. Superstjärnan Conor McGregor är tillbaka i ringen efter flera års frånvaro - och ställs mot Michael Chandler. All drama sänds exklusivt på Viaplay PPV.
– UFC bjuder alltid på fantastisk underhållning, men ingen garanterar drama och spänning på samma nivå som McGregor, säger Peter Nørrelund, Viaplay Group EVP & Chief Sports & Business Development Officer.

Conor McGregor bröt benet under sin match mot Dustin Porier i juli 2021. Efter det har superstjärnan inte synts till i buren. Men natten mellan 29 och 30 juni är han tillbaka i ringen och ställs då mot Michael Chandler. De möts i UFC 303 i Las Vegas och allt går att följa exklusivt på Viaplay PPV (pay per view).

– UFC bjuder alltid på fantastisk underhållning, men ingen garanterar drama och spänning på samma nivå som McGregor. Det är alltid speciellt när McGregor går upp i ringen, och därför har vi höga förväntningar inför matchen mot Michael Chandler, säger Peter Nørrelund, Viaplay Group EVP & Chief Sports & Business Development Officer och fortsätter:

– På den här nivån finns det inga enkla fajter och UFC 303 är inget undantag. Konkurrensen är stenhård och nivån är skyhög. McGregor är utan tvekan en av de största sportstjärnorna i världen och därför är vi stolta att kunna erbjuda den här matchen exklusivt på Viaplay.

Conor McGregor, som fyller 36 år i juli, klev in i UFC 2013. Sedan dess har han varit det stora affischnamnet inom sporten. 2016 blev han först i UFC att vinna mästartiteln i två viktklasser samtidigt. I oktober 2018 gick han en fajt mot rivalen Khabib Nurmagomedov i ett upphaussat möte som sålde 2,4 miljoner PPV:s världen över. Det slutade dock med förlust för McGregor.

PPV-matchen mellan Conor McGregor och Michael Chandler äger rum natten mellan 29 och 30 juni och kostar 499 kronor på Viaplay.

Fredrik Jönsson

Sports PR Project Manager

Presskontakt och talesperson för allt sportinnehåll. Även presskontakt för kriminnehåll.