VIASAT FÖRSTÄRKER UTBUDET MED C MORE OCH NYA SPORTKANALEN GENOM NYTT UTÖKAT DISTRIBUTIONSAVTAL MED BONNIER BROADCASTING

16 november 2017 - Senast uppdaterad 30 december 2022

Viasat och Bonnier Broadcasting har tecknat ett nytt distributionsavtal avseende TV4:s tv-kanaler. Avtalet utökas även med den nya kanalen Sportkanalen samt att Viasat nu för första gången kommer att erbjuda alla sina kunder C Mores utbud av sportkanaler från och med första kvartalet 2018.

- Bonnier Broadcasting är en viktig samarbetspartner med starka produkter, inte minst TV4, och jag är väldigt glad över det avtal vi enats om som innebär att vi kommer kunna erbjuda Viasats kunder mer innehåll av hög kvalitet och fler kanaler än någonsin tidigare, säger Anders Jensen, EVP och VD för MTG Nordic Entertainment.

- Under det senaste året har vi lagt till inte mindre än åtta nya kanaler till utbudet och nu fortsätter vi bygga vårt fantastiska innehåll med massor av mer sport. I och med detta fina nya avtal kommer vi kunna erbjuda våra kunder alla Sveriges premiumsportkanaler. Vi maxar utbudet och ökar valfriheten för kunderna, det känns otroligt kul, säger Sahar Kupersmidt, SVP PAY TV på MTG Sverige.

- Vi är glada över att ha slutit ett historiskt och i flera avseenden banbrytande avtal som för första gången ger oss möjligheten att distribuera C Mores utbud av sportkanaler genom Viasat. Det är en tydlig signal om värdet av vårt innehåll och våra kanaler, inte minst nya Sportkanalen som har fått en flygande start, säger Casten Almqvist, VD Bonnier Broadcasting.

Avtalet omfattar kanalerna TV4, Sjuan, TV12 HD, TV4 Fakta, TV4 Film, TV4 Sport och TV4 Guld samt C More Sport HD, C More Hockey HD, C More Fotboll HD, C More Golf HD, C More Live, C More Live 2, 3 och 4. Utöver det kommer Viasats parabol- och fiber-tv kunder med sportkanaler i sitt utbud få tillgång till Sportkanalen, en ny kanal som innehåller en kombination av livematcher, sportnyheter, intervjuprogram, dokumentärer, sammandrag och höjdpunkter från bland annat SHL och Allsvenskan.